Macskaland

Vegyünk egy lepusztult bányásztelepet ahol kilátástalan az élet a bánya bezárása után. A fiatalok elköltöznek, nem marad semmi... csak kóbor macskák. Ekkor hozzáadjuk az ázsiai leleményességet- és kész a recept egy turistacsalogató desztinációhoz, avagy a régi bányafalu helyett a Macskák faluja (és a macskarajongók kirándulóhelye) megszületett. A hegyi vasúttal érkeztem én is a helyre.



A tatabányai vonat pályaudvar hangulatú fotót az internetről töltöttem le, itt még a tipikus ronda de hatékony felüljáró látható.  A turizmus fellendülésével melléépítettek egy futurisztikus macskaszerű átjárót, kissé hosszúkás de van két füle is, és a belsejében már néhány büszke macska is ott henyél. Egy kisebb tumultust kellett kikerülnöm, amikor az első élő macska köré koreai turisták hada tömörült a folyosón.  

 Nagyon tehetséges ember volt aki ezt a történetet kitalálta. Hiszen a lányok nagy része szereti a macskákat, az ázsiai lányok meg mindent szeretnek ami cuki és furcsa, és hát a cicák ezt a két kategóriát szépen ötvözik. (És ha például fiú vagy és jobban szereted a lányokat a cicáknál, akkor is eljöhetsz ide látogatóba, ha nem is a macskahad miatt, de az állatbarát lánycsapatok
miatt. :D )
Figurákkal és falfestményekkel nyomatékosítják, hogy itt a macskák az urak. Kávézók is vannak, előttük szigorúan macskatálak és macskamenta csalogatja a négylábú vendégeket is. Láttam egy "kutyát" is szégyenkezni, de biztos ami biztos a tábla azt hirdette a kutyaólján, hogy "Vegetáriánus macska- kérlek ne etesd!". Szegény nem a legjobb helyre született, bár lehetne még rosszabb sora is itt Ázsiában...

Az egyik árus néni azt mondta hogy kb 80 macska él itt, én azért nem láttam ennyit, körülbelül 20-szal találkoztam. Egy pár macsek már nagyon unta a sztárságot, és undokul néztek mikor valaki meg akarta őket simogatni. De meg is tudom érteni- néhány turistának fogalma sem volt hogyan kell megsimogatni egy állatot. Kb. mintha plüssfigurát próbált volna dögönyözni- nem csoda hogy a macska rácsapott a kezére.
Én inkább a táblákkal fotózkodtam, mert macskából legalább ennyit látok Leányvár vagy Nyergesújfalu utcáin is, csak nálunk még hiányzik a marketing.

 Volt köztük azért pár, akit muszáj volt megörökíteni. Például a nyakkendős uraságot, aki jó érzékkel elvállalta a recepciós szerepet. Egészen addig ott pihent, míg valaki meg nem akarta érinteni,akkor felháborodva odébbállt, a munkahelyi zaklatást nem tolerálja.


A hírességek sétánya. Vagyis csak én neveztem el így, egyébként egy ösvényt mutatott ami a semmibe vezetett. Vagyis egy macska-art üzletbe.
Ilyen apró ötletek teszik ezt a falut kedvessé.
Ha valaki eljönne meglátogatni ezt a helyet, ne várjon hatalmas attrakciókat,  de jókat lehet mosolyogni a leleményességeken.  És szerintem folyamatosan megtoldják valami újdonsággal, láttam egy kisebb modern irodaházat is, egy sima épület volt, kivéve hogy kívül macskamászó elemekkel toldották meg, illetve kis ajtókon bármilyen macska bemehetett a helyre.


 Egy mókás póz a büfé teraszán. Nem kóstoltam meg a főztjüket, pedig a táblán magyar gulyást hirdettek, Inkább nem hittem el nekik, hogy olyan jól készítik. Illetve ez csak az angol kiíráson volt, a kínai csak azt mondta "marhapörkölt". Ez a macsek biztos jóllakott vele. (Inkább a kevésbé turistás részeken szeretek enni. )
A szuvenírboltok és képeslapok mellett cicasütiket is lehet vásárolni.
Na kinek jött meg a kedve hogy egy magyar macskafalut nyisson? :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs